Friday, March 6, 2009

Haramkan UMNO celaka

Kita tinggalkan segala isu mengenai Speaker kepada Siva, kerana beliau lebih arif dalam permasalahan Speaker. Dan. Tidak perlu kita bimbang.

Saya secara peribadi, tidak sabar, untuk menunggu, bilakah Siva akan mengenakan 'Panel Code' kepada bekas SU Dewan, Najib, Ketua Polis Ipoh, Zambry dan sesiapa sahaja yang, menyekat daripada Sidang DUN berlangsung. Termasuklah yang dikatakan Ayahanda Pekida Ipoh.



Saya ingin tinggalkan bebanan tersebut kepada Siva untuk menguruskan, Kerana, kita tidak mampu untuk menanggung beban tersebut.

Kita terbang jauh lagi, untuk membicarakan keCELAKAAN UMNO. Sekarang ini, jika anda termelawat, web bloggers UMNO CELAKA, anda pasti tertawa, tertawa sehingga tidak percaya, mereka ini adalah UMNO.

Mereka sudah pandai bertakbir, masyAllah, satu perubahan besar bagi UMNO yang ingin memujuk rayu PAS untuk bersama-sama mereka. Bertakbir apabila mainkan isu perkataan "Allah". Bertakbir apabila MELAYU di isukan.

Haih!!! Pandai mereka berlakon dan bersandiwara.

Saya tinggalkan dahulu isu Allah untuk saya bincangkan dalam entri yang lain.

Sebab. Saya lebih suka menyentuh isu derhaka dan kedaulatan mereka kepada Sultan-sultan Melayu di Malaysia ini.

Pertama sekali UMNO sepatutnya, jika ia benar-benar, ingin menjadi jaguh dan mempertahankan Sultan-sultan Melayu, mereka tidak sepatutnya menghapus perkataan MELAYU dalam pelajaran Sains dan Matematik.

Itu sebab yang paling jelas sekali mengapa UMNO ini hanya bersandiwara dan hanya berselindung disebalik institusi Sultan. Apabila mereka lemah. Dan, Tak terdaya untuk melawan dari segi Perlembagaan dan Perundangan.

Kedua, mereka wajib menukar nama mereka UMNO tersebut kepada perkataan yang lebih MELAYU lagi. Apa kes? United Malay Nation Organization mahu berjuang atas nama MELAYU dengan nama inggeris? Jika terus biarkan kepada mereka, mereka akan hancurkan MELAYU sepertimana mereka menghancurkan JAWI dan Bahasa MELAYU dalam mana-mana sudut yang mereka boleh.

Saya hanya ada dua pengharapan.

Pertama - Di sebabkan UMNO sekarang bermain dengan isu ALLAH, jika mereka tidak ikhlas dan hanya sebab-sebab politik dan kotor mereka, biarlah ALLAH SWT menghukum mereka.

Kedua - Sudah banyak UMNO melakukan jenayah kepada MELAYU dan BAHASAnya, saya minta Sultan-sultan MELAYU supaya mengharamkan UMNO sekali lagi.

UMNO? Untuk diamanahkan berjuang MELAYU tidak sama sekali, isu agama? Jauh panggang dari api!! Haiiihhhh!


Lihat gambar di atas. Al Quran hanya alat sahaja bagi UMNO, tidak ada keadaban apabila berhadapan dengan Al Quran. Ingin membuat apa yang disuruh ALLAH sepertimana yang tercatat dalam AL Quran? jauhhhhh sekali....

Tanpa UMNO pasti MELAYU dan ISLAM ditindas? Rakyat Malaysia dan Sultan-sultan MELAYU tahu dan pasti berkata, tanpa UMNO kami hidup dengan aman dan bahagia, tanpa risau MELAYU dipermainkan dan ISLAM diperkotak-katikkan.

Mapuh UMNO!!

No comments: