Saturday, March 21, 2009

bila dewa2 cinta menangis tak henti dengar kisah aku(metafora)


1st, aku nak warning kat sini, jangan isu kan tajuk posting aku. Ayat aku buat tu metafora, kalau tak tahu lagi metafora, masuk balik tingkatan 4, blaja bahasa melayu, mak bapak korang anta g skool nk suruh korang belajar!

masuk tajuk cita.

Akhirnya mak aku berjaya memujuk bapak aku tuk jual 'bini no 2' aku. 'Bini' aku tu adalah motor hebat aku. walaupun tak banyak kenagan bersama, dia telah memberi aku makna itu cinta. aku kenal bini aku sebab bapak aku yang recommend kan. Susah payah aku belajar, bapak aku bagi motor tu. Aku on je sebab bapak aku pun suka.

Sedih, duka, lara, tension suma ada. Dah hilang mood aku hari ni. Entah ambik brapa lama nak heal balik mood ni. Aku cakap kat mak aku suruh tangguh dulu, tunggu aku balik, nanti kita settle bebaik.

sebab 1: mak aku buat aku rasa serba salah sebab dia nak tukar keta, kira boleh kongsi..macam tu la bunyi mak aku cakap tadi.

Aku memang tak nak kongsi pun, sebab tau je la pempuan bawak keta camne. Sedih2..

Sebab 2 mak aku nak jual 'bini' aku: Banyak problem nak jaga dia. Ni adik laki aku punya pasal, senang2 je dia bawak 'bini' aku kuar. Dah la xda lesen, umur pun tak cukup lagi. Ada hati nak ganggu 'bini' aku. Tak mustahil dia bawak accident skali. Siap la ko, aku balik nanti mampus ko kena hentam aku!

sebab 3: Bapak aku x reti2 lagi bawak motor tu, sedangkan dia yang sakan nak beli. Last2 putus asa, aku pun jadi mangsa.

Apa pun, aku masih sayang denganmu, jangan tinggalkan aku, tanpamu tak bermakna hidup aku di dunia ini!

No comments: