Tuesday, March 24, 2009

Nik Aziz restui Nizar bertanding

KOTA BAHARU: Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, berkata beliau merestui pemilihan Timbalan Pesuruhjaya Pas Perak Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin sebagai calon parti itu bagi pilihan raya kecil bagi kerusi Parlimen Bukit Gantang di Perak pada 7 April ini.

"Saya sudah hubungi Nizar dan merestui pencalonan beliau untuk bertanding," katanya kepada pemberita selepas dikunjungi Pesuruhjaya Tinggi India ke Malaysia, Ashok K Kantha, di sini hari ini.

Menteri Besar Kelantan itu sebelum ini dilaporkan tidak bersetuju dengan cadangan agar Mohammad Nizar bertanding bagi kerusi itu berdasarkan pengalaman bekas Presiden Pas, Allahyarham Tan Sri Mohd Asri Muda, yang pernah memegang satu kerusi Dewan Undangan Negeri dan satu kerusi Parlimen serentak.

Mengenai tindakan Kementerian Dalam Negeri menggantung penerbitan dua akhbar parti pembangkang, Harakah dan Suara Keadilan, selama tiga bulan berkuatkuasa serta-merta, Nik Aziz mengajak rakyat supaya memulau semua akhbar arus perdana sebagai satu tindak balas.

"Kalau dia gantung akhbar pembangkang, kita pun gantunglah akhbar dia. Kerajaan kena ingat gantung akhbar pun kita ada Internet dan SMS yang boleh membantu kita," katanya. - Bernama

No comments: