Friday, March 20, 2009

Datuk Abu Hasan Din masuk hospital


"Saya terjatuh di bilik air kerana lantai licin ketika bersiap menunaikan solat Subuh kemudiannya pengsan dan hanya sedarkan diri selepas dimasukkan ke wad 1 HSA", cerita TOKOH agama yang juga bekas Pegawai Agama Istana Negara, Datuk Abu Hassan Din, yang kini dirawat di Hospital Sultanah Aminah (HSA), Johor Bahru selepas terjatuh dalam bilik air di Rumah Tamu Universiti Teknologi Malaysia (UTM), Selasa lalu.

Lain-lain:

1. Datuk Abu Hassan, 62, ke UTM Isnin lalu bagi memenuhi jemputan ceramah agama sempena Maulidur Rasul anjuran Kolej Tun Fatimah, UTM.

2. Mengikut laporan doktor, ada sedikit kecederaan pada kepalanya dan dinasihatkan supaya banyak berehat.

6 comments:

Anonymous said...

semoga cepat mati ulama su` ni...hahahaha..ko rasakan azab Tuhan di dunia ni...tu baru dunia, akhirat esok, lu pikir la sendiri!!

Anonymous said...

Masyaallah...Anon 2.07pm. Apa dosa yang Datuk Abu Hasan Din dah buat kat anda? Sampai anda mendoakan Datuk supaya cepat mati. Kalau anda orang Islam, cepat cepat lah bertaubat dan anda pikir pikir lah sendiri. Bahawa ajal itu hanya kepunyaan Allah dan dia akan menentukan bila dan siapa. Kalau anda orang kafir, saya faham, kerana jahil dan tergolong dalam laknatullah.

Anonymous said...

sedapnya ko cakap...bila dah takde asas agama tu la jadinya...apa malanglar mak bapak ko yang melahirkan nko.....ko ni islam ape hah ... islam hadhari ke..baghal pun tak macam ko...ko konfirm ke akhirat ko ok berbanding datuk hasan din....(jauh panggang dari api) ain kali pikir selidik sebelum cakap mangkuk..

Anonymous said...

Anon 2.07pm... kalau lu org PAS, lu tak tengok ke gambar Datuk Abu Hassan bersama abangnya Datuk Harun din masa bersama-sama memberi sokongan dihari penamaan calon PRU12 tu... baik lu mintak maaf dgn ulamak ni...
kalau lu Orang UMNO memanglah lu jahil murakap...

kaum muda said...

Apasal dah ada org nak kutuk ulama pulak ni?Dia datang UTM tu jadi tetamu kehormat, NC datang sambut. Pastu mintak dia beri ceramah lagi, aku datang ceramah tu. Yang dia hina cuma SIS ja mlm tu, xda kaitan politik pun.

Siapa Tahu Aku said...

Ulama pon x terlepas..inilah dugaan dalam perjuangan mengembangkan islam... semoga Allah sentiasa memelihara tuan guru...dan ulama2Nya...serta kita semua diredhai....insyaallah....