Tuesday, March 17, 2009

musik pilihan aku yang dikontroversikan sesetengah pihak




Lagu yang aku dengar sejak dari bangku sekolah lagi(sekolah sekarang dah ada kerusi) adalah dewa 19 dan cabang2 lagu ahmad dhani.

Agak terkilan jugak bila lagu aku ada di ban oleh sesetengah pihak kebanyakkannya ulama indonesia. Namun kesetiaan aku x pernah pudar bak pohon sakura berbunga pada setiap tahun pada musim bunga..hehe(aku pun x reti peribahasa).

Jika diamati lirik2 lagunya memang memberi 1000 erti, yang paling aku perasan adalah elemen ketuhanan. bukan semua band musik rock dapat baut cara ni, lebih2 lagi dianggotai oleh once(nasrani). Jika diimbas dari sudut rabaniah memang segalanya kecintaan itu terjurus kepada Allah yang satu.

Moga2 band dewa 19 ini akan bertahan hingga akhir hayat aku di dunia.

1 comment:

Anonymous said...

rock,rock jugak..eco biler nk bwt..lmao=P